Repertoire

Sinds de oprichting van het koor zijn er 5 CDs opgenomen en uitgegeven. Hieronder ziet u de volgorde van uitgifte.

1 Oost Noord Oost  index

2 Piratenvreugd  index

3 Frolyck mit Eeren   index

4 In ’t Roverskwartier  index

5 Mooi Noordpolderziel  index

HET PIRATENNEST

De piraten komen uit Noord Groningen, hun naam refereert aan het Doekegat wat een diepe vaargeul is in de Waddenzee, waar schepen met grote diepgang via de Westereems toegang krijgen tot de Eemshaven. De meeste van hen wonen in de gemeente het Hogeland, in de dorpen Roodeschool, Uithuizermeeden en Uithuizen. De thuishaven is Noordpolderzijl, het kleinste getijdenhaventje van Europa.
De repetitieavonden worden gehouden om de 14 dagen op een woensdagavond in het ’t Zielhoes aldaar.

Behalve shanty’s zingt het koor vrijetijd en volksliedjes in het Duits, Nederlands, Engels en natuurlijk het Gronings. Het koor is opgericht in 1991 en staat onder muzikale leiding van accordeonist en arrangeur Klaas van der Woude. Het koor gedraagt zich bij de keuze van zijn repertoire nogal eigenzinnig, zoals een koor met piraten behoort te zijn, want de liedjes die men zingt zijn slechts voor een deel shanty’s.

Wilt u meer weten over het Doekegat Piratenkoor en lijkt het u leuk de piraten uit te nodigen op uw evenement – festival of feest.  Neem dan gerust contact op, of stuur een berichtje via het Tabblad contact op deze website.

Jan Zijlstra (Public Relations)
Bovenhuizen 42
9981 HB ’t Lage van de Weg